مسافر اربعین

پروازی کوتاه در آسمان پیاده روی اربعین

مسافر اربعین

پروازی کوتاه در آسمان پیاده روی اربعین

مسافر  اربعین

وبلاگی درباره ی پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

به دوستان همسفر گفتم که عکس ها را روی وبلاگم قرار می دهم این عکس های برخی از دوستان همسفر است که با کلیک بر روی عکس کوچک می توانید عکس بزرگتر را ببینید. در صورتی که عکس باکیفیت را خواستید پیغام خصوصی بفرستید تا ایمیل کنم.




مسافر
۲۵ آذر ۹۳ ، ۱۶:۴۸ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر

صبح برگشتم. آدم کربلا بره نتونه بره حرم آقاش ابالفضل آدم نتونه بره مسجد کوفه و مسجد سهله! بعد آخرش هم شاکی نباشه هیچ هنوزم دلش کربلا باشه. فقط توی اربعین می شه

توی کربلا زیر باران آدم هایی که پتویی بر سر کشیده بودند و توی سرما خوابیده بودند فقط با خودم می گفتم به خدا همه مون دیوونه ایم!


این حسین کیست که عالم همه دیوانه ی اوست

مسافر
۲۴ آذر ۹۳ ، ۱۳:۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳ نظر


سلام دوستان

پیرو مطلب قبلی در توصیه ی مرزها ظاهرا مرز شلمچه بسیار شلوغ است و فعلا توصیه نمی شود. در مرز مهران هماهنگی انجام شده است و ویزای اضطراری یک دلاری و عوارض خروج از کشور نیز حذف شده و تنها مهر خروج توسط پلیس ایران زده می شود.

مسافر
۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۱:۳۳ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱ نظر

در این دو سالی که در پیاده روی اربعین شرکت کردم شاید هیچ حسرتی بیشتر از حسرت ارتباط برقرار کردن با عراقی ها نداشتم. هر سال هم یک سری جزوه می خوانم اما در نهایت باز هم حسرت به دل می‌مانم که چرا بیشتر بلد نیستم.


کتاب زبان عراقی پیشرفته را از اینجا دانلود نمایید.(بخش های صوتی این کتاب را نیز دانلود نمایید:بخش اول      بخش دوم      بخش سوم)


 

فایل صوتی اولین جلسه کلاس آموزش زبان عراقی را از اینجا دریافت کنید


برای دریافت جزوه آموزش عراقی به زبان فارسی اینجا را کلیک نمایید.

فایل صوتی دومین جلسه کلاس آموزش زبان عراقی را از لینک زیر دریافت کنید

بخش اول             بخش دوم              بخش سوم                بخش چهارم                 بخش پنجم



مسافر
۱۴ آذر ۹۳ ، ۰۱:۵۰ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱ نظر

کم کم دلم پر می‌کشد در جاده های اربعین

جاده های اربعین

انشاء الله یک شنبه عازمیم

مسافر
۱۴ آذر ۹۳ ، ۰۱:۲۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

یک منبع آگاه در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر گفت: زائران عتبات عالیات که به منظور حضور در مراسم اربعین حسینی عازم عراق هستند از امروز تا اربعین حسینی نیازی به مراجعه به سفارت و سرکنسولگری‌های عراق در ایران ندارند و می‌توانند روادید خود را در مرزهای زمینی و هوایی با عراق دریافت کنند.

وی افزود: این روادید 15 روزه و رایگان خواهد بود. لازم به ذکر است زائران عتبات عالیات تنها با پرداخت یک دلار در مرزهای زمینی و هوایی با عراق می‌توانند به عتبات عالیات سفر کنند.

 

توضیحات تکمیلی:

  • -روادید لغو نشده است و بدون ویزا نمی شود خارج شد بلکه هزینه روادید اضطراری 1 دلار شده است.
  • در صورت عبور از مرز مهران حتما عوارض خروج را در شهر خودتان واریز کنید و فیش را به همراه خود ببرید تا در مرز معطل نشوید
    • عوارض خروج در مرز مهران:۱۲۵۰۰ تومان به حساب ۲۱۱۰۱۰۰۲۵۰۰۰۹ بانک ملی
    • عوارض مرز شلمچه و چزابه حذف شده است
  • -با توجه به هزینه کم ویزا در مرز و همچنین تعداد بالای زائرانی که  موفق به گرفتن ویزای عادی نشده اند هجوم زائران به مرز باعث ازدحام می شود و روند صدور ویزای اضطراری طولانی می شود.
  • -سال پیش برخی زائران تا 3 روز برای صدور ویزا اضطراری سردرگم شدند و برخی حتی اسیر سودجویانی شدند که بعضا منجر به گم شدن پاسپورت آنها شد، حتما برنامه ریزی کنید و با آمادگی کامل به مرزها سفر کنید.
  • توضیحات تکمیلی: طبق بررسی های به عمل آمده به دلیل اینکه این ویزا در مرز عراق صادر می شود باید زائران همراه با پاسپورت خودشان از مرز ایران خارج شوند.(در صورد دریافت اطلاعات دقیق تر از همین طریق به اطلاع زائران خواهیم رساند)
  • 10 آذر 9:42: طبق آخرین اطلاعات بدست آمده از فرودگاه نجف صف مهر خروج و ویزای اضطراری یکی می باشد و نیاز به ایستادن در صف مجزا نیست.

منبع

مسافر
۱۳ آذر ۹۳ ، ۱۴:۰۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱ نظر

با توجه به تحولات منطقه و حضور گروه‌های تروریستی در این کشور، برخی احتمال داده‌اند که زیارت اربعین امسال تحت‌الشعاع قرار گرفته و کم‌رونق‌تر باشد؛ پیش‌بینی شما در این‌باره چیست؟


اولاً امسال رهبر معظم انقلاب توصیه به حضور بیشتر در مراسم اربعین کربلای معلی فرموده‌اند و به مسئولین مربوطه نیز دستور داده‌اند تا آنجا که می‌توانند تسهیلات لازم را برای زائران اربعین فراهم کنند. ایشان بهتر از هرکسی به آثار بابرکت معنوی و سیاسی این همایش عظیم توجه دارند و طبیعی است که پیاده‌روی برای زیارت کربلا، که مورد توصیه‌ی اکید ائمه‌ی معصومین ‌علیهم‌السلام بوده است، مورد اهتمام ایشان باشد و این تجمعی که موجب تقویت جبهه‌ی حق علیه باطل است، مورد عنایت ایشان قرار گیرد.

رهبر انقلاب برای زیارت اربعین امسال، خطاب به مسئولان تأکید داشتند که راه زیارت اربعین را هموار کنند و از نزدیک شاهد بودم که ایشان تا چه میزان برای اربعین امسال اهمیت قائل هستند و نقش اربعین را در تقویت قدرت اسلام بسیار زیاد می‌دانند. با توجه به اوضاع فعلی منطقه، با شرکت در زیارت اربعین، باید دشمن را ناامید کنیم.

ثانیاً طبیعی است که وقتی مؤمنین ظلم و ستم استکبار و ایادی آن‌ها را در منطقه می‌بینند، واکنش از خود نشان می‌دهند؛ چراکه آن‌ها عمری از غیرت اباالفضل‌ العباس ‌علیه‌السلام گفته‌اند و شنیده‌اند؛ روضه‌ها شنیده‌اند و نوحه‌ها خوانده‌اند. طبیعی است که در مقابل تهدیدات ایادی استکبار نسبت به عتبات، واکنش شدید نشان بدهند.

در سال‌های گذشته، یکی از عوامل مهم رونق گرفتن دفاع جانانه از حرم حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و بالتبع دفع شر استکبار جهانی از سوریه، همین تجمع اربعین بود. امسال نیز این تجمع باعظمت، بی‌تردید دفاع از ملت مظلوم عراق و دفاع از عتبات عالیات را رونق خواهد بخشید و قدرت اسلام را بیش از پیش به نمایش خواهد گذاشت.

به عبارت دیگر، شاید بتوان گفت هرکسی امروز در اجتماع عظیم زیارت اربعین شرکت می‌کند، به‌نوعی نام خود را در شمار مدافعان اسلام ثبت کرده است؛ چون دفاع از حرم اهل‌بیت ‌علیهم‌السلام و مسلمانان، دفاع از اسلام است. امروز حضور در پیاده‌روی اربعین، تقویت جبهه‌ی اسلام در برابر کفر است و این قدرت‌نمایی عظیم اربعین، مایه‌ی امنیت جهان اسلام و حتی جامعه‌ی اسلامی ما است.
 
شاید تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای زیارت اربعین امسال نیز به همین دلیل است. ضمن اینکه طبیعتاً یک رهبر دینی به آثار معنوی بابرکت این پیاده‌روی نیز توجه دارد که امیدوارم توفیق شرکت در این میعادگاه پرشور و پرنور برای قاطبه‌ی مؤمنان، به‌ویژه جوانان، فراهم گردد.

منبع

مسافر
۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۴:۱۸ موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰ نظر

ویزا نمی خواهد بیا! در مرزها غوغاست         اینجا تماشایی ترین ترین منظومه دنیاست

مهر خروج، آغاز یک معراج شیرین و                    چشم گذرنامه به دست یاری سقاست

با هر که می گویی بترس از مرگ، از داعش     گوید عاشق باش ! حالا که خدا با ماست

عشق فقط یک کلام

اجر هزاران جنگ بدرت می دهند اینجا               موسای روحت در مقام قرب أو ادناست

از مرز مهران تا نجف، هرجا که موکب هست      ور و برش جمعیتی شوریده سر پیداست

این موج جمعیت خروشی پشت سر دارد     این قطره قطره، جمع گردد، وانگهی دریاست

این راهپیمایی که میلیون ها نفر دارد                          میعادگاه وارثان داغ عاشوراست

این راهپیمایی فقط یک راه رفتن نیست                  آماده باش عاشقان یوسف زهراست


از این ستون تا آن ستون بوی فرج آید                  من مطمئنم منجی موعود در اینجاست


گفتم از اول... تا به آخر حرف من این است       زائر تماشا کن ... تماشا... اربعین زیباست

مسافر
۱۲ آذر ۹۳ ، ۱۴:۱۰ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

دوستی به نام منتجبی در مورد شرایط حضورزنان پرسیده بودند و علت مخالفت من با حضور همسرم

درمورد شرایط کلی حضور بانوان در پستی نوشته ام من و همسرم سال گذشته به همراه هم رفتیم امسال به علت 

حضور داعش من نگرانی هایی داشتم اما با توکل به امام حسین علاوه برخودمان حدود ده نفر از خانواده هم 

امسال مسافر اربعین هستند

مسافر
۱۱ آذر ۹۳ ، ۱۵:۱۳ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰ نظر

سوال دیگری که ممکن است مطرح شود این است که آیا با کودک کوچک می توان در این پیاده روی شرکت کرد؟

پاسخ به این سوال چند نکته دارد. نکته ی اول این که به هر حال مسافرت با کودک کوچک حساسیت ها و سختی هایی دارد که نه در مسافرت اربعین بلکه در هر مسافرتی می تواند سفر را سخت تر کند.

مشکلاتی که می تواند وجود داشته باشد:

۱. سرد بودن هوا

۲. بسته به سن کودک خسته شدن از نشستن در کالسکه و شیطنت احتمالی در جمعیت و گم شدن

۳. مشکلاتی مانند پیدا کردن آب گرم برای شستن کودک و ...

آنچه می توان در این رابطه گفت این است که به هر حال همانطور که بنیه ی جسمی عراقی ها از ما بیشتر است بنیه ی کودکانشان نیز از کودکان ما قوی تر است و نمی توان به صرف این که آنها با کودکان چند ماهه وارد این مسیر می شوند ما نیز همان نسخه را بپیچیم اما من در این سفر کم ندیدم ایرانی هایی را نیز که با کودکان خود در این مسیر آمده بودند.

آن چه من در ته قلبم است این است که علی رغم تمام مشکلات این امام حسین است که حضور کودک شما را در این سفر بیمه می کند.

مسافر
۰۹ آذر ۹۳ ، ۱۴:۳۷ موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲ نظر