مسافر اربعین

پروازی کوتاه در آسمان پیاده روی اربعین

مسافر اربعین

پروازی کوتاه در آسمان پیاده روی اربعین

مسافر  اربعین

وبلاگی درباره ی پیاده روی اربعین

آخرین مطالب

شرایط حضور بانوان در پیاده روی اربعین

دوشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۱:۰۸ ق.ظ

شاید یکی از سوالاتی که خیلی از دوستانی که برای بار اول است می خواهند در این راهپیمایی شرکت کنند برایشان مطرح است این است که آیا محیط برای حضور بانوان مناسب است؟ و چه مشکلاتی می تواند وجود داشته باشد؟


پاسخ به این سوال را باید در دو قسمت ذکر کرد :

۱. در شهر کربلا و نجف

۲. در مسیر پیاده روی

در شهر نجف و کربلا به علت ازدحام بسیار زیادی که وجود دارد بانوان دچار مشکلاتی می شوند. این مشکل البته از جنس مشکل در همه ی شهرهای زیارتی من جمله مشهد است. حجم زیاد جمعیت باعث می شود معابر آقایان و خانم ها جدا نباشد و حتی آقایان نیز اذیت شوند. برای جلوگیری از این امر سعی کنید در نجف در زمان نزدک شدن به نماز درون حرم باشید و تازه زمان نماز به حرم نرسید و پس از نماز هم اندکی تامل کنید و سپس خارج شوید تا ازدحام اطراف حرم اذیت تان نکند.

در شهر کربلا هم اگر بتوانید از درهایی غیر از دو در اصلی که منتهی به حرم حضرت عباس و حرم امام حسین(ع) می باشد یعنی درب های باب القبله به سمت حرم بروید خیلی بهتر است و مشکلات کمتری دارید. دو خیابان اصلی منتهی به حرم امام حسین و امام علی ازدحام زیادی دارند در حالی که مسیرهای فرعی مثل باب بغداد مشکلات کمتری را دارند. بهتر است قبل از سفر مکان اسکان کربلا را در نقشه پیدا کنید تا در آنحا مسیر بهتری را انتخاب کنید. به خصوص که برای ورود به شهر کربلا هم مسیرهای متفاوتی وجود دارد.

نکته بعدی این است که در روز اربعین حرم قرق آقایان می باشد و خانم ها امکان حضور در حرم را ندارند. گرچه ازدحام به آقایان هم خیلی امکانی برای حضور در حرم نمی دهد.


اما در مورد مسیر پیاده روی باید طبق تجربه ی دوسال گذشته بگویم که بانوان مشکلی برای حضور در این پیاده روی ندارند و جمعیت بانوانی که در این پیاده روی شرکت می کنند اگربیشتر از آقایان نباشد خیلی هم کمتر نیست. مسیر پر است از موکب هایی که امکان استراحت را فراهم می کنند و پذیرایی می کنند و بانوان نیز به راحتی می توانند در این پیاده روی شرکت کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی